FAQs
Hoe stel ik een automatische incasso in?
Zodra je voor jouw account een automatische incasso wilt instellen, dan kan dat gedaan worden volgens de onderstaande stappen. Ga op het Control Panel naar Mijn Account > Betaalgegevens Vul hier vervolgens je gegevens in en vink het vakje “Ik wil betalen via automatische incasso” aan. Klik vervolgens op ‘Bewaar gegevens’.
Hoe stel ik een automatische incasso in? Meer lezen »
Waarom staat mijn domeinnaam in quarantaine en wat moet ik nu doen?
De domeinnaam staat in een quarantaine periode omdat deze niet verlengd is door de provider. Hierdoor zijn de services offline. In deze periode kan een andere partij de domeinnaam niet registreren. De periode dat de domeinnaam in quarantaine staat is afhankelijk van de extentie. .nl/.be is 40 dagen, .COM/ .NET/ .ORG/ .INFO duurt 30 dagen.
Waarom staat mijn domeinnaam in quarantaine en wat moet ik nu doen? Meer lezen »
Hoe kan ik mijn domeinnaam doorsturen?
Dit is op verschillende manieren mogelijk, de meest gebruikelijke hebben wij hieronder voor je uitgeschreven. Je hebt: Hostingpakket bij Esmero.nl en domeinnaam elders geregistreerd. Je wilt: De domeinnaam laten doorverwijzen naar het hostingpakket. Je hebt nodig: Het wijzigen van de nameservers; dit kan doordat je je huidige provider (registrar waar de domeinnaam geregistreerd is) vraagt
Hoe kan ik mijn domeinnaam doorsturen? Meer lezen »
Hoe wijzig ik de whois gegevens van mijn domeinnaam?
Deze kun je in het control panel wijzigen. Zoals onderstaand afgebeeld klik je onder Diensten op Domeinnamen en vervolgens op Contact gegevens wijzigen.
Hoe wijzig ik de whois gegevens van mijn domeinnaam? Meer lezen »
Hoe wijzig ik de DNS van mijn domeinnaam?
In je control panel kun je de DNS per domeinnaam wijzigen. Ga naar Diensten > Domeinnamen. Selecteer de domeinnaam waarvoor je de DNS wenst aan te passen. Klik daarna op de onderstaande button DNS records wijzigen.
Hoe wijzig ik de DNS van mijn domeinnaam? Meer lezen »
Hoe verhuis ik mijn domeinnaam?
Verhuizen van je huidige provider naar Esmero; Allereerst dien je een verhuiscode aan te vragen bij je huidige provider. Met deze verhuiscode (soms ook wel TOKEN genoemd) kun je via je control panel https://cp.esmero.nl/domeinnamen/bestellen de domeinnaam verhuizen en in je eigen account plaatsen. Let wel: de bestanden van je website worden niet mee verhuisd, deze
Hoe verhuis ik mijn domeinnaam? Meer lezen »
Hoe verkoop ik mijn domeinnaam?
Allereerst mag je zelf bepalen wat de prijs van je domeinnaam is, je kunt hierover onderhandelen met de koper. Als de domeinnaam is verkocht, dien je het administratieve stukje nog af te ronden, hetgeen bij ons een overdracht wordt genoemd. Hierdoor worden de gegevens formeel gewijzigd bij de registrar. Wij ontvangen van de formele eigenaar
Hoe verkoop ik mijn domeinnaam? Meer lezen »
Wat is het Plesk Control Panel en hoe log ik hierop in?
In het Plesk Control Panel kun je diensten beheren zoals je website en email. Je kunt inloggen op je plesk control panel via de onderstaande stappen; Ga naar https://cp.esmero.nl/ . Klik op Diensten> Hosting accounts en klik vervolgens op op de button ‘Inloggen Controle Paneel’
Wat is het Plesk Control Panel en hoe log ik hierop in? Meer lezen »
Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn account?
Het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het control panel kan gewijzigd worden in het control panel en wel als volgt: Login op je control panel Klik op ‘Mijn account’ Klik op ‘Wachtwoord wijzigen’. Vul het huidige wachtwoord en daarnaast het nieuwe wachtwoord
Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn account? Meer lezen »