FAQ & Contact
Veel gestelde vragen & onze contactgegevens
Veel gestelde vragen
Wij zijn er voor al jouw vragen! Maar om er zeker van te zijn dat jouw vraag niet ergens al staat uitgeschreven, neem voor de zekerheid een kijkje bij onze Frequently Asked Questions.
Control Panel (4)
In het Plesk Control Panel kun je diensten beheren zoals je website en email.
Je kunt inloggen op je plesk control panel via de onderstaande stappen;
Ga naar https://cp.esmero.nl/ .
Klik op Diensten> Hosting accounts en klik vervolgens op op de button ‘Inloggen Controle Paneel’
Het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het control panel kan gewijzigd worden in het control panel en wel als volgt:
-
- Login op je control panel
- Klik op ‘Mijn account’
- Klik op ‘Wachtwoord wijzigen’.
- Vul het huidige wachtwoord en daarnaast het nieuwe wachtwoord
Via https://cp.esmero.nl/ kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Je hebt hiervoor wel je klantnummer nodig. Dit nummer staat op je factuur vermeld.
Ga naar https://cp.esmero.nl/
Login met je klantnummer en wachtwoord
Domeinnamen (6)
De domeinnaam staat in een quarantaine periode omdat deze niet verlengd is door de provider. Hierdoor zijn de services offline. In deze periode kan een andere partij de domeinnaam niet registreren. De periode dat de domeinnaam in quarantaine staat is afhankelijk van de extentie. .nl/.be is 40 dagen, .COM/ .NET/ .ORG/ .INFO duurt 30 dagen.
Wat moet je nu doen?
Je hebt de keuze om te wachten totdat de domeinnaam vrij komt of om de domeinnaam te laten heractiveren. De kosten voor heractiveren zijn per extentie verschillend (30-155 euro) Neem gerust contact met ons op voor informatie en assistentie.
Dit is op verschillende manieren mogelijk, de meest gebruikelijke hebben wij hieronder voor je uitgeschreven.
Je hebt: Hostingpakket bij Esmero.nl en domeinnaam elders geregistreerd.
Je wilt: De domeinnaam laten doorverwijzen naar het hostingpakket.
Je hebt nodig: Het wijzigen van de nameservers; dit kan doordat je je huidige provider (registrar waar de domeinnaam geregistreerd is) vraagt de nameservers te wijzigen naar ns1.esmero.nl en ns2.esmero.nl
Je hebt: Domeinnaam geregistreerd bij Esmero.nl en heeft een hostingpakket (zonder domeinnaam) bij een andere provider of op je eigen pc draaien.
Je wilt: De domeinnaam laten doorverwijzen naar het hostingpakket.
Je hebt nodig: Domain Redirect bestellen. De email kan worden afgehandeld bij Esmero.nl of Nameserver doorverwijzing. Wanneer je kennis van DNS hebt, kun je DNS wijzigen en zo zelf bepalen op welk IP-adres de domeinnaam uitkomt.
Je hebt: Hostingpakket en domeinnaam geregistreerd bij Esmero.nl en daarnaast nog meerdere domeinnamen zonder hosting.
Je wilt: De overige domeinnamen laten doorverwijzen naar de domeinnaam met hosting pakket.
Je hebt nodig: Domein Forward instellen in je control panel zie FAQ voor de instructie.
Je hebt: Domeinnaam geregistreerd bij Esmero.nl en je hebt een domeinnaam met een hostingpakket elders.
Je wilt: De domeinnaam bij Esmero.nl laten doorverwijzen naar de domeinnaam elders.
Je hebt nodig: Domain Redirect bestellen. De email kan worden afgehandeld bij Esmero.nl of Nameserver doorverwijzing. Wanneer je kennis van DNS hebt, kun je DNS wijzigen en zo zelf bepalen op welk IP-adres de domeinnaam uitkomt.
Deze kun je in het control panel wijzigen. Zoals onderstaand afgebeeld klik je onder Diensten op Domeinnamen en vervolgens op Contact gegevens wijzigen.
In je control panel kun je de DNS per domeinnaam wijzigen. Ga naar Diensten > Domeinnamen.
Selecteer de domeinnaam waarvoor je de DNS wenst aan te passen. Klik daarna op de onderstaande button DNS records wijzigen.
Verhuizen van je huidige provider naar Esmero;
Allereerst dien je een verhuiscode aan te vragen bij je huidige provider. Met deze verhuiscode (soms ook wel TOKEN genoemd) kun je via je control panel https://cp.esmero.nl/domeinnamen/bestellen de domeinnaam verhuizen en in je eigen account plaatsen.
Let wel: de bestanden van je website worden niet mee verhuisd, deze dien je middels FTP over te plaatsen op een hosting pakket.
Verhuizen van Esmero naar een andere provider;
Je kunt via het control panel een autorisatiecode aanvragen. Nadat je op de knop, zoals onderstaand wordt uitgebeeld, hebt geklikt, verschijnt de code bovenin een groene balk in het scherm. Deze code dien je te kopiëren en in te vullen bij de nieuwe provider.
Allereerst mag je zelf bepalen wat de prijs van je domeinnaam is, je kunt hierover onderhandelen met de koper.
Als de domeinnaam is verkocht, dien je het administratieve stukje nog af te ronden, hetgeen bij ons een overdracht wordt genoemd. Hierdoor worden de gegevens formeel gewijzigd bij de registrar.
Wij ontvangen van de formele eigenaar een verzoek tot overdracht met de volgende gegevens van de nieuwe eigenaar:
- Voornaam – Achternaam (volledig)
- Straat en huisnummer
- Postcode en woonplaats
- Geldig e-mailadres
- Geldig telefoonnummer
- Om welke domeinnaam het gaat
Mail (5)
Een andere vorm om je e-mail binnen te halen is IMAP (Internet Message Access Protocol). Bij IMAP is het zo dat je eigenlijk werkt op de e-mailserver. Je ziet ze in je e-mailprogramma staan, echter laat deze gewoon de e-mails zien die op de e-mailserver staan. Wat zijn de voordelen van IMAP? Door middel van het gebruik van IMAP werk je direct op de mailserver en wordt dus alles ook direct gesynchroniseerd. Heb je een e-mail op je telefoon gelezen, wordt dit dus ook op jouw computer verwerkt. IMAP maakt gebruik van een ‘push’ en zal zelfstandig, zonder tussenkomst van gebruiker, jouw mail ophalen. Anders dan bij POP3, waar de gebruiker zelf zijn mailbox moet verversen om de mail op te halen, ook wel een ‘pull’ genoemd. Heb je de keuze tussen POP3 of IMAP, dan is ons advies, kies dan altijd voor IMAP.
POP3 of terwijl Post Office Protocol is een van de manieren om jouw e-mail op te halen in een online mailomgeving zoals Microsoft Outlook. Met deze instellingen staat jouw postvak altijd op jouw eigen computer. Zodra de email wordt opgehaald zullen alle binnenkomende berichten in principe van de server worden verwijderd. Alle e-mailprogramma’s zijn ingesteld om goed te werken met POP3.
Je kunt eenvoudig een nieuw mailadres aanmaken, volg hiervoor de onderstaande instructies.
- Login op je Plesk omgeving, via het Control Panel > Hostingaccount > Inloggen controle paneel.
- Klik op Mail> Mailaccounts > Create Email Address.
- Vul de gegevens in en voila, je mailadres is aangemaakt.
Je kunt je wachtwoord eenvoudig opnieuw aanvragen via de onderstaande stappen.
- Login op je Plesk omgeving via het Control Panel > Hostingaccount > Inloggen controle paneel
- Klik vervolgens op Mail > Mailaccounts
- Klik nu op het mailadres waarvan je het wachtwoord wenst te wijzigen
- Vul een nieuw wachtwoord in en klik op OK
Als je reeds een e-mailadres hebt aangemaakt, kun je inloggen op https://webmail.jouwdomeinnaam. Je gebruikersnaam is je e-mailadres.
Mijn Account (6)
Zodra je voor jouw account een automatische incasso wilt instellen, dan kan dat gedaan worden volgens de onderstaande stappen.
- Ga op het Control Panel naar Mijn Account > Betaalgegevens
- Vul hier vervolgens je gegevens in en vink het vakje “Ik wil betalen via automatische incasso” aan. Klik vervolgens op ‘Bewaar gegevens’.
De opslag van jouw informatie wordt in een afgesloten omgeving bewaard. Deze is alleen voor jou en onze administratieve afdeling beschikbaar. Overigens wordt er naast debiteur informatie enkel data bewaard die beschikbaar is in openbare registers zoals de Kamer van Koophandel.
Het kan voorkomen dat je reeds betaalt hebt, maar de facturen nog niet verwerkt zijn. De inkomende betalingen worden bij ons binnen een tijdsbestek van 24 uur verwerkt in het systeem.
Mocht je het wachtwoord van je account zijn vergeten, dan kun je deze simpel opnieuw opvragen door te klikken op ‘Wachtwoord Vergeten‘
Vul vervolgens je klantnummer en je mailadres in. Je ontvangt dan van ons een e-mail met een eenmalig wachtwoord om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Als je bij ons een dienst hebt besteld, vul je daarbij het mailadres in waarop we jou kunnen bereiken. Vervolgens hoef je niets meer te doen. Zodra het account is aangemaakt ontvang jij hiervoor van ons de gegevens.
Op jouw Esmero account vind je een overzicht van elke dienst die jij bij ons afneemt en over deze diensten meer specifieke informatie. Tevens staan alle openstaande facturen op jouw account vermeld. Hiermee heb je een duidelijk overzicht voor jouw administratie.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op!
Zodat we deze vraag snel kunnen beantwoorden.
De bovenstaande FAQ is een voorgeselecteerde lijst van vragen die wij vaak tegenkomen. Uiteraard kan het zo zijn dat jouw vraag specifieker is.
Neem dan gerust contact met ons op via de onderstaande contactgegevens:
Esmero.nl
Adres: Hoofdstraat 3D, 5683 AA Best
Tel: 085-8200750
Whatsapp: 085-8200750
E-mail: support@esmero.nl
KVK: 28084755
BTW nummer: NL812280714B01